W wywiadzie dla CarGuide CEO brytyjskiej marki Marek Reichman przyznał, że niektóre modele AM mają swoje korzenie w grze Gran Turismo. Z początku było to ćwiczenie projektowe, które miało włączyć firmę Aston Martin w świat gry. Jak się okazało, zostało to wykorzystane do produkcji liniowej samochodów z centralnym silnikiem.
Vision Gran Turismo
W 2013 roku producenci gry wprowadzili opcję Vision, która pozwalała dodawać producentom samochodów cyfrowe projekty aut. Dzięki temu, gracze mogli cieszyć się niespotykanymi dotąd konceptami. Początki Astona Martina w tym projekcie sięgają 2014 roku, kiedy do gry dodał model DP-100 z centralnie umieszczonym, 800-konnym, V12.
Dodanie do gry samochodu wymaga od marki podania szczegółowych informacji projektowych. Potrzebne są potencjalne dane z hamowni, dane metryczne z CAD, projekty nadwozia i podwozia. Oznaczało to, że większość procesu inżynieryjnego marka wykonała zupełnie przy okazji. Fani Gran Turismo, bardzo podekscytowani konceptem, zaczęli podsyłać do Astona Martina pytania o początek produkcji. Wtedy właśnie Reichman podjął decyzję o stworzeniu modelu.
W ten sposób w 2016 roku powstał prawdziwy koncept pod nazwą Valkyrie, a w 2019 przeznaczony tylko do jazdy torowej Aston Martin Valhalla. Marka się nie zatrzymała, bowiem potem zaczęto projektować Vanquisha, który będzie miał centralnie umieszczony silnik V6 i rzuci wyzwanie Ferrari.