Porsche i japońskie studio gier wideo Polyphony Digital Inc. (spółka zależna Sony Interactive Entertainment), pokazały spektakularną koncepcję wirtualnego auta wyścigowego.
Samochody sportowe Porsche pojawiają się w serii gier Gran Turismo od 2017 r. – ostatnim z nich był Taycan Turbo S. Z okazji premiery siódmej edycji tego tytułu Porsche po raz pierwszy opracowało maszynę przeznaczoną wyłącznie do wirtualnego świata. Porsche Vision Gran Turismo to pierwsze koncepcyjne studium producenta sportowych aut stworzone specjalnie na potrzeby gry komputerowej. Pojazd będzie dostępny wyłącznie w Gran Turismo 7, które zadebiutuje 4 marca 2022 r. w wersji na konsole PlayStation 4 i PlayStation 5.
Brak ograniczeń
Twórców nie ograniczały wymogi, jakie towarzyszą opracowywaniu modeli do produkcji seryjnej. Mogli więc wcielić w życie własne pomysły na koncepcję pojazdu Gran Turismo. – Samochód projektowany wyłącznie z myślą o wirtualnym świecie otwiera przed nami możliwości, które w innym przypadku są mocno ograniczane przez tradycyjny proces projektowania aut seryjnych – powiedział Michael Mauer, wiceprezes ds. Style Porsche.
Vision Gran Turismo charakteryzuje się typowymi dla marki proporcjami ze sportową relacją wysokości do szerokości, nisko poprowadzoną płaszczyzną przedniej pokrywy i mocno podkreślonymi błotnikami. Oświetlenie oraz wloty powietrza zintegrowane w purystycznym przednim pasie wizualnie nawiązują do języka projektowania Porsche Taycana – to ukłon w stronę czysto elektrycznego napędu samochodu.
Tył to wyeksponowana, smukła listwa świetlna, stanowiąca rozwinięcie świetlnej sygnatury znanej z modeli 911 i Taycan. Charakterystyczny jest też kokpit, z dopasowanym do potrzeb kierowcy zakrzywionym wyświetlaczem holograficznym, który wydaje się unosić nad kierownicą. Dynamiczny charakter samochodu podkreśla nisko zamocowany fotel. Istotną rolę odgrywa również realistyczny wygląd powierzchni we wnętrzu.
Oprócz motywów stricte powiązanych z designem Porsche Vision Gran Turismo wyróżniają rozwiązania, które „podkręcają” wrażenia z jazdy sportową maszyną. Dzięki temu gracze – korzystając z kontrolera, który naśladuje odczucia towarzyszące trzymaniu kierownicy – będą mogli doświadczyć namacalnych informacji zwrotnych. Te bezpośrednie komunikaty przypominają zachowanie prawdziwego auta wyścigowego.
Cyfrowe auta dla młodych
Poszerzenie aktywności związanych z grami wideo ma dla Porsche strategiczne znaczenie. „Możemy angażować młode, »cyfrowe« grupy docelowe tam, gdzie rodzą się ich motoryzacyjne marzenia: w świecie gier” – powiedział Robert Ader, wiceprezes Porsche AG ds. marketingu. „Współpraca z Polyphony Digital i Gran Turismo idealnie pasuje do Porsche. Sporty motorowe – zarówno te rzeczywiste, jak i wirtualne – są przecież częścią naszego DNA”. Integracja pierwszego samochodu sportowego Porsche opracowanego wyłącznie z myślą o wirtualnej przestrzeni stanowi ważny krok w strategicznym partnerstwie Porsche z Polyphony Digital Inc.
Porsche ucieleśnia autentyczne, pełne emocji doświadczenia. W tym kontekście gry wideo i wirtualny świat oferują nowe możliwości tworzenia interaktywnych samochodów sportowych – a także sprawiają, że jazda nimi staje się przystępnym doświadczeniem. Z tego powodu marka od kilku lat współpracuje z różnymi firmami z branży gier wideo. Obecnie działania te stanowią integralną część strategii marketingowej. Nadrzędnym celem jest tu stworzenie trwałego doświadczenia marki.